tirsdag 18. oktober 2011

Veiedag!

Tirsdager er min faste veiedag, i tråd med Grete Roede-kurs. Det skulle vel egentlig vært min eneste veiedag også, men..
Vekta i dag viste 78,2 kg. Det er helt fantastisk - jeg veide 79,7 forrige tirsdag! 1,5 kg ned på en uke. Herlig!
Midjemålet var 83 cm da jeg startet i august. Nå er det 78. Trodde det var nede på 77 en stund, men jeg kan ha målt litt feil. Rart det gikk opp igjen, isåfall. Så vi sier 78, da skryter jeg ihvertfall ikke på meg noe.
Og jeg vet at det er et sunt midjemål, jeg har alltid hatt smal midje.
Men det er verre stilt noen cm lenger ned.
Rundt hoftene, hvor håndtakene etter to svangerskap har lagt seg. Hadde håndtak før jeg ble gravid også, men de klarte jeg å få bort. Svangerskapshåndtakene derimot, de sitter hardt!! Og de sitter faktisk ikke på samme sted som de andre, "godt-liv-håndtakene". Uansett, det var hele 110 cm hofter hos meg i august, nå har det krypet ned til 103 :))


Artig sak, denne måleren.
Har en måler som viser % kroppsfett, vann og muskler. Denne viser nå at jeg har 32,6% kroppsfett, og da er jeg visst innenfor den sunne grensen, som ligger på 21-33% iflg Tanita-vekter. Mens her sies det at voksne kvinner bør ligge mellom 20-30%. Da har jeg en jobb igjen. Men det startet på 36,4, så jeg har jammen fått tilbake mye muskler de to siste månedene :) Og mer skal det bli!

Dagens nedtur var timen jeg fikk hos homeopaten.. Utifra hans erfaring trodde han det var snakk om en betennelse i senen fra tåa og under foten, eller i leddet i den ene tåa. Jeg fikk råd om en type homeopattabletter jeg skal prøve en stund, som skal være bra for nettopp dette, og mer til.
På helsenett.no står dette:
"Arnika har tradisjonelt vært brukt i behandling av skader og betennelser som blåmerker, forstuvninger, revmatiske smerter, innsektsstikk, kviser og betente neglerøtter. Man har ment at middelet virker betennelsesdempende, smertestillende og bakteriedrepende."

Den virkelige nedturen kom i form av at jeg burde ta det litt rolig med trening.... Jeg kan trene til det blir vondt, men da må jeg gi meg. Så da blir det styrke, og andre ting i bittesmå doser... UTROLIG kjipt, for nå var jeg jo sånn i siget... Men jeg kan jo bare håpe det gir seg fort, så jeg kan trene lenger og lenger for hver gang igjen! :))
Så dermed tar jeg treningsfri i dag (tror jeg) og i morgen, og håper på en effektiv dobbelttime på torsdag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar