onsdag 19. oktober 2011

Slækk onsdag..

I dag har ikke kroppen det helt bra.. Uvel - det absolutt verste jeg vet om.. Hater kvalme, hater oppkast, HATER spysyke!! Og for å gni det inn så er det akkurat det jeg reagerer på med en gang jeg er sliten, trøtt eller generelt når noe ikke er helt 100%. Da blir jeg kvalm. Hurra!
Så i dag er jeg kvalm, sikkert sliten pga våken veslesmurf om natta. Så det blir nok ingen treningsøkt i dag. Og det er jo bra for tåa. Kanskje kroppen min prøver å gi meg et hint. :P
Jeg skal heller sove en time på sofaen nå når smurfen skal sove dupp! :)
Lurt, for selv toppidrettsutøvere sover en ekstra dupp om dagen. ;))
Jeg tok detox i går formiddag, og da skal jeg egentlig ikke trene den dagen. Antagelig for å få maks effekt, jeg er faktisk ikke helt sikker på hvorfor..
Men etter tirsdagsTVen min (jeg har "min" tvdag på tirsdager - Greys Anatomy/Frustrerte fruer og Private practice) fikk jeg et akutt behov for en runde styrketrening av mage..
Har nemlig funnet en treningsblogg med mange fine innlegg, den ser du her.

Så jeg prøvde hennes kjappe mageøvelser:
Crunches, skrå crunches til begge sider, sykling, chrunches front med rette bein, beinløft, beinsenk og til slutt planken. 30 sekunder fortløpende på hver øvelse, 30 sekunder hvile før ny runde. Ingen pause mellom øvelsene.
Avsluttet med dips og noen armøvelser med strikk. Akkurat passe å gjøre disse øvelsene noen runder, blir varm men ikke svett! Og kroppen fikk litt å jobbe med i natt, tenkte jeg. For min relativt utrente kropp kjente disse godt!

Men når jeg tenker etter, så kanskje kroppen ikke liker noe å jobbe med om natta.. Det kjennes ikke sånn ut i dag...
Logisk nok: Kroppen trenger å hvile når den skal hvile. Dumme meg, dette har jeg bedt om selv..
Anyway, det føltes deilig å få til litt styrketrening i går likevel. :)
I kveld er det syklubben "Uten en tråd" med mine kjære venninner. ♥ Da utgår trening glatt! Men vi er relativt sunne da, masse deilig frukt serveres. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar