fredag 28. oktober 2011

Fokus, May Linn. Hold fokus!!!

Ååå, jeg har så dårlig tålmodighet og blir plutselig så demotivert... Blir brått veldig, veldig svak og dårlig til å holde fokus..

Snikveiing i dag viste at jeg bare har gått ned 100 g på en uke, og da mister jeg helt motet. Jeg VET jo at det er helt normalt, jeg VET at man kan variere en hel kg (eller mer) i vekt fra uke til uke, jeg VET at det spiller inn hvor i syklusen jeg er, og jeg VET at man kan stagnere og at kroppen kanskje trenger å summe seg litt. Jeg har jo tross alt gått ned masse de siste ukene - hodet skal jo også følge med.

Men nå har jeg satt meg et mål - nærmest mulig 70 kg til jul, og da har jeg ikke tid til sånne 100 grams uker.....

Så i dag har jeg vært skikkelig barnslig.. "Æsj, dette går jo dritt denne uka alikevel, så da kan jeg like greit skeie ut." Gårdskafeen med jentene og bestissen endte i en stor kanelsnurr og to (!) kaffe mocca. Det eneste positive med det var at jeg med vilje spiste lunsj før vi reiste, for ikke å spise en stor lunsj der. (Men hallooo, hvor sunn er en kanelbolle liksom...) Så spiste vi nachos til middag, og da regnet jeg ikke akkurat ut kcal.. (Gjorde det nå i kveld da, sånn ca.) Med ost, litt ris og rømme. Ekstra lett, vel og merke. Men jeg har ihvertfall tankegangen litt på gli, for jeg brukte lett ost, ekstra lett rømme og "mitt hjørne" av nachosen var med veldig få chips. Klapp på skulderen for det.

Så endte kvelden på quiz på samme koselig kafe, men det ble bare en halvliter! Så alt i alt er dagens ca kcal-inntak 1950. Ikke såå ille til å være egentlig på bærtur...


MEN - Jeg fikk et øyeblikks snev fornuft før middag, og fikk unna en time på ellipsemaskinen = 658 kcal!
Så hvis jeg legger godviljen til, og trekker fra de, så blir ikke dagens total så himla ille allikevel! Og dermed er samvittigheten litt bedre. ☺

2 kommentarer:

  1. Kom over bloggen din ved en tilfeldighet, og måtte lese litt. Og jøss, syns du tar deg raskt inn igjen. Dette er ikke en skikkelig utskeielse i mine øyne, dette er bare en folkelig fredag. Stå på - du er flink! Lykke til med å nå målet ditt.

    SvarSlett
  2. Det var en koselig tilbakemelding, tusen takk! Og ja, jeg tar meg kanskje raskt inn igjen, men så skal det derimot ikke mye til får jeg gir opp litt. Jobber med saken ;)

    SvarSlett