mandag 17. oktober 2011

Dagens trening!

For tiden føler jeg at Eidsvoll ballettsenter er mitt andre hjem, jeg tilbringer mange fine timer der! I dag var det step/styrke, en hard time med masse fart og tunge vekter..

Jeg kjenner virkelig på kroppen at jeg har sittet dønn stille i et helt år, pga kraftig bekkenløsning. Først nå de siste ukene at trening har gått smertefritt igjen! Men musklene er jo nesten borte! Jeg kjenner stor forskjell etter noen få uker bare, heldigvis!:)
Jeg er ekstremt svak i triceps.. Veldig. Der holder det med 3 kg på hver siden av stanga, og da brenner det godt.. Det samme med skuldre faktisk. Kan til nød klare 6 kg på hver side, som i dag.
På rygg og roing derimot, brukte jeg i dag 9 kg på hver side. For en forskjell!
Utfall med stang, knebøy med stang og benkpress er hardt nok med 6 kg. Men det blir jo 12 kg + stanga! Hva veier den? 1 kg??
Uansett: Dagens 60 minutter ble nært 700 forbrente kcal iflg min kjære pulsklokke :))
Men jeg har en tå eller en sene under den ene tåa som krangler med meg. En TÅ liksom?! Av alle ting.. Det kommer når jeg har belastet beinet en stund, sånn ca 20-30 minutter ut i treninga. Og blir fort vondt. I dag hadde jeg med to par sko, prøvde å bytte underveis. Endte opp barbeint, uten at det ble bedre heller. Dette bekymrer meg veldig, ene og alene av den grunn at jeg er redd denne TÅA kan sette en bremser for treningen. Og jeg som gleder meg sånn til torsdag.. Da er det styrke, og deretter Zumba med verdens kuleste og energiske instruktør!
I morgen skal jeg ringe en superflink homeopat i Eidsvoll, han kan sikkert sette en mirakelnål og fikse meg. Håper jeg.
Men nå er det straks natta. Veslesmurfen (lillesøster) har feber og er ikke i form, så da kan det bli så som så med søvn i natt. Men vi håper det bare er en tann, da går det snart over. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar