tirsdag 25. oktober 2011

Resultatet etter 8 uker.

Hurra hurra, dette er morsomme utregninger og en strålende start på dagen!! :D

I dag er det akkurat 8 uker siden jeg begynte å spise etter Grete Roede-opplegget, og det har gitt resultater!! Helt tydelig at jeg spiste alt for lite før.
For på disse få ukene har jeg mistet

7,2 kg og 29,5 cm ☺


Det gir et gjennomsnittlig vekttap på 900 g pr uke, noe som er akkurat innenfor anbefalingene! PERFEKT!! Hvis jeg trekker fra de to ukene jeg sto stille pga sykdom og sykehus osv, så blir det 1,2 kg i uka.

Av cm kan jeg nevne feks 6 cm mindre midje og 7 cm smalere hofter! 3,5 cm på overarm! Flere cm på låret også!

BMI var på 28,2, nå er den 25,9. Det nærmer seg den magiske 25-grensa, som vil plassere meg som normalvektig.

Fettprosenten var 35,3 - nå er den 32,3.
Muskelprosenten var 61,0 - nå er den 63,9.
Vannprosenten var 46,4 - nå er den 48,8.


Dette er morsomme tall på bare 8 uker!! 8 uker er jo ingenting, egentlig. Men store forandringer kan skje på de ukene, hvis man bare tar en runde med seg selv. Tøft i starten, men etterhvert går det seg til! Nå er det ikke et slit å reise på trening lenger, ikke styrke engang - det er faktisk gøy! Veldig gøy!! Hvem skulle trodd det.. ☺


Det er 8 uker til jul nå, mon tro om jeg kan klare like bra uker fremover? Da kan jeg komme ned i trivselsvekta på 70 kg til jul, det hadde vært stas!!
Da jeg begynte dette her, lurte jeg på om jeg kunne klare målet innen jeg skulle begynne å jobbe igjen den 17. januar. Men jeg regnet ut at det ville antagelig ikke gå, for forrige gang jeg slanket meg (Ja, jeg har slanket bort disse kg en gang før... Aldri igjen!) så gikk jeg ned gjennomsnittlig 500 g i uka.
Nå ser jeg at det kan gå, men det kreves nok en vanvittig innsats fra meg. Det er julebord, bursdager, pepperkaker, gløgg og masse førjulskos... Pluss at jeg da ikke vil ha så mange kg å ta av, så jeg må nok forvente at det går saktere på slutten. Men målet får være nærmest mulig 70 kg, 72-73 er helt ok det også! :) Og det bør jo gå greit, med ca 500 g nedgang hver uke.



I kveld skal jeg ha en planlagt sprekk: Middag og skravlekveld med tidligere kollegaer, og jeg gleder meg skikkelig!!! Timene flyr altfor fort, og god mat blir fortært på høykant. Så i kveld skal jeg bare kose meg, ikke tenke på kcal i hele tatt. Det syns jeg at jeg har fortjent nå!

Middagen fra Mirabel - helt FANTASTISK nydelig!!!

2 kommentarer:

  1. Trenger ikke oppbacking du, dette fikser du jo glatt selv :)
    Kos deg i kveld, det har du jammen fortjent!!

    SvarSlett
  2. Prøver igjen, ble en multiskriveleif:

    Takk, Laila! Jeg skal storkose meg!! :D

    Noen perioder går ting veldig lett og greit, men jeg vet det ikke blir sånn hele veien.. Lettere å komme seg opp av sofaen når noen heier på meg :)

    SvarSlett