mandag 17. oktober 2011

Sjokoladeprinsen - min store last.

Det aller beste jeg vet om, av alt som finns på vår frodige jord, er uten tvil: Sjokolade! Ren, deilig melkesjokolade... Ren nyyytelse... Himmelrike på jord!
Her en dag googlet jeg "sunn sjokolade", i håp om at det var mulig å finne noe sånn. Og jammen!

Det finns!! Sunn melkesjokolade!! Da var det rett inn på www.almea.no for å bestille. De bruker sirup istedet for sukker, for dette gir over 25% færre kalorier og har gunstigere innvirkning på blodsukkeret! Og den smaker nyyyydelig.....

En som er enda sunnere for magen, som faktisk kan motvirke acne og candidasopp er denne:

Den inneholder probiotiske kulturer, som er godt for både mage og immunforsvar, har høyt kakaoinnhold og er i tillegg glutenfri.

Hvor fantastisk er ikke dette?!!
Sjokoladeprinsen vant konseptet sunn sjokolade i Skaperen på TV2, og interessen har vært så stor at de har videreutviklet sine fabelaktige ideer!

De har en til som appelerer til meg, som inneholder litt mindre kcal. Da kan jeg kose meg med mine 3 biter hver dag (for jeg trenger ikke mer, og klarer å holde meg til bare de bitene jeg tar frem) med enda bedre samvittighet!

Og jeg spiser faktisk litt sjokolade hver dag! 12 g sånn ca (3 små biter av disse sjokoladene), det gir 50 kcal. Det unner jeg meg, en liten pause i hverdagen med pur nytelse! Jeg trener heller en time lenger enn å droppe den lille sjokoladen...

Min andre uvane kan vel ikke kalles last. Men en uvane, for det er nettopp det den er. Man skal jo kun veie seg en fast dag hver uke. For vekta kan jo variere veldig fra dag til dag, og man vil jo unngå skuffelser som ikke er reelle. Men jeg klarer ikke det. Jeg veier meg hver morgen. Og gjerne om kvelden også.. Det gir jo noen små nedturer, men heldigvis flest oppturer for tiden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar