fredag 11. november 2011

What a day!! :)

11.11.11.
☺☺☺


Dagen startet med lysluggen som kom inn og spurte om å få spille DS på stua. Klokka var bare 7.30 og jeg så mitt snitt til å ligge under dyna litt lenger, så det fikk hun jo selvfølgelig lov til ;)
Veslesmurfen våknet før 6, men sovnet igjen etter litt saltvann for tett nese. Så hun sov enda.

Og vips så var klokka 9! Fantastisk å sove helt til 9 en helt vanlig fredag, med to små barn i hus. ☺ Bedre start på helga skal man lete lenge etter. Da gjorde det ikke noe at vekta viste enda 100 g opp heller. (Selv om det gjerne kunne vært 100 g ++ ned..)

Leverte lysluggen i barnehagen nærmere 11, og reiste for å kjøpe meg treningssko. Dette er jo dyrt, jeg vet det, så jeg hadde bestemt meg for at jeg må prioritere å kjøpe inne-sko nå, og heller nye ute-sko neste gang jeg har penger til overs..


Reiste til Norderhaug Sport på Eidsvoll Verk, for de er så flinke og behjelpelige. Og for en service! Jeg fortalte som det var, med utslitte sko og vond tåa og kranglete leddbånd, og at jeg bare kunne kjøpe ett par pga lommeboka. Full forståelse for det, selvfølgelig. Jeg endte med Asics Ayami med høyt skaft for anklene og en supergod demping. Kjente med en gang at det var noe heelt annet enn de jeg har brukt til nå. Syns egentlig de ser skikkelig jalla ut, men de er veldig riktige til mine føtter og plager, samt at det ikke fantes tilsvarende i andre farger. Så nå går kroppen foran utseende!




Så når jeg sier meg fornøyd med valget og tar på meg mine utgåtte joggesko, spør den hyggelige mannen meg litt om hva jeg bruker de skoene til. For det er jo sko forbeholdt tur i skog og mark. Jeg forteller han at det begynte med det, men nå bruker jeg de hver dag, til både gåturer i skog, asfalt og grus, men også joggeturer og ellers til det meste som IKKE er trening.

Han syns nok ikke dette var bra, for han lurte på om han kunne lage en deal til meg. Hvis jeg betalte en liten del (noen få hundre kroner) så skulle jeg få et par skikkelig ute-sko tilpasset mine føtter, og avslag på resten! Og de skoene han kom med kostet 1600 kr. Og da hadde jeg i tillegg fått 20 % rabatt på de første skoene! Jeg tror haka datt ned et par hakk, for jeg gapet så han lo av meg ;)

Han sjekket belastningen av føttene mine i diverse aktiviteter, og fant ut at jeg underpronerer når jeg går/løper, og har hatt sko med demping tilpasset normal- eller overpronering. Og dette gir enda mer feilbelastning som igjen kan føre til belastningssmerter! AHA!! Her er litt info om pronasjon.


Valget sto til slutt mellom et par Asic Gel-Nimbus sko som var fantastisk gode, og et par Mizuno Wave Ultima 3 som var minst like behagelige. Begge passet mine føtter og begge hadde like god demping, selv om de føltes litt forskjellig. Ettersom jeg har brukt Asics de siste årene, valgte jeg til slutt Mizuno for å gi beina litt forandring. Asics er litt trangere fremst, Mizuno føltes mer "åpne" i fronten og det kan kanskje være godt for tåa mi. Håper jeg. Toppen av lykke hadde vært hvis disse var lilla i stedet for blå, men.. Haha.. Forfengelig jeg, sa du?!





Herlighet, så engasjert jeg plutselig ble i valg av riktige sko nå... :p



Jeg avsluttet handleturen med en runde innom polet, på jakt etter en sprudlende, musserende Cava. (Jeg skal på Cava-kjøret, ifølge min gode venninne;))
Det er nemlig jentejulebord i morgen (HURRA!!), og da må man jo kose seg! Og der, på polet, ber den kjekke mannen i kassa om leg. Og det viser jeg jo gladelig frem! Da sier han at jeg bare såvidt var innenfor grensa for å vise leg uoppfordret. Ehm.. Enten var han skikkelig dårlig i hoderegning, eller pussig flørtende. Ikke vet jeg, men jeg hakke noe imot å vise legitimasjon for å kjøpe vin! ;)
U MAKE MY DAY!



Nå skal jeg hente lysluggen og bestevenninnen hennes i barnehagen, de skal kose seg her hjemme. Kanskje blir det boller og saft også. Mens mor farger håret.
Og i kveld skal vi kose oss med enchilladas, det er jo taco-fredda'!


*HELG*
♥Got to love it♥


Edit: Må kjøpe ny hårfarge i morgen. Etterveksten ble på magisk vis forstørret og resten byttet farge... Say no more.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar