onsdag 9. november 2011

En god følelse!

Jess, fikk plutselig lyst til å trene i kveld. Syns jeg trener altfor lite og dårlig for tiden, og er så redd for å komme dit at det er et ork å trene igjen.. Dit min kjære søster har kommet pga operasjon og krav om hvile etterpå. Så det er "uforskyldt" for hennes del, men like vanvittig kjipt uansett. Men hun har så selvinnsikt og vet hvor deilig det er å være glad i trening. Så hun ringte for litt motivasjon, og jeg tror jammen hun klarte å få litt ☺ Litt peptalk og denne bloggen http://cathrineslilleboble.blogg.no/. Hun skulle ihvertfall trene i morgen, og jeg lovet bort kjeft hvis hun svikter ;)
Det er en god følelse er å hjelpe andre mot målet. Rart at JEG er den som kan hjelpe andre i gang. Jeg, som aldri trodde jeg noensinne kunne like trening.
Og nå blir jeg stressa etter en hviledag, for jeg må trene.. Kroppen liker å bli brukt riktig.

Nesten 500 kcal ble forbrent i dag, med 75 minutters kjempemix. Litt ellipse, Zumba Flat Abs, litt rockering og så styrke på hele kroppen.
Tok tiden på planken for første gang i dag, og jeg klarer maks 70 sekunder når jeg hviler på underarmene. Og det er fremgang, første gangen jeg gjorde denne var i august og da klarte jeg betydelig kortere. Så nå skal jeg fortsette å ta tiden.


I morgen er det styrke etterfulgt av Zuuumba igjen. Jeg skal prøve Zumbaen, og heller gi meg hvis det blir vondt i beinet. Skjønner at jeg må ta dette på alvor, det blir ikke borte av seg selv. Men dagens treningsøkt gikk helt fint i anklene, merket bare litt i tåa mot slutten. Men ikke sirekte vondt. Fremgang ☺



Og på tampen må jeg si at det er så koselig å få kommentarer og tilbakemeldinger på det jeg skriver og gjør, av typen "Du er så flink, hjelp meg igang også!"
TUSEN TAKK! Og god natt! ☺

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for motivasjon til å komme i gang me treninga igjen! Trente i en time i kveld pga dæi, så d va supert:) nu håpe æ bare æ klare å fortsette, at d her ikke bare va et lite blaff liksom...;) sofagrisen kom tilbake gitt, d gikk fortere enn æ hadde tenkt.. men nu ska du se. Å så håpe æ at den tullate tåa di slutte å kødde me dæi, så du kan fortsette det gode livet du har vært så fantastisk flink å lagd dæi! Massemasse gla i dæi lillesøster:)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig, kjære ☺
    Og i dag gikk du vel tur?! ;)
    Tåa skal bli bra igjen, så enkelt er det. Jeg vet bare ikke helt hvordan det skal gå til enda..:p

    Klem til deg og alle mine søte små.. Savner dere ♥

    SvarSlett