torsdag 24. november 2011

Motorsikling og Gufrid fra Stusseligstuggua.

Hipp hurra og juhuuu, vi har barnefri! Jeg har kjørt bil en hel time alene, med Queen på full guffe og sunget som en gal! (Nei, ikke på mafå- kjøreturen hjem tar en time.) Ingen avbrytelser av typen "Mammaaaa? At.. At.. At.. Ehmm.. Mammaaaa?" (Pause) "MAMMA! JEG PRATER TIL DEG ASSA!"
Men jeg tror kanskje lyden (den selvkomponerte) var så høy at motgående trafikk hørte det, for jeg er ganske sikker på at jeg fikk "finger'n" av en eller to. Skjønt det kan også ha noe med at jeg glemte å skru av fjernlyset en rekke ganger.


Skiftet nemlig pærer i stad, og det var litt uvant med lys i alle lys igjen. Eller, altså.. JEG skiftet ikke pærer i stad. Absolutt ikke. Fordi jeg ikke hadde passende verktøy i bilen, (flaks) og jeg tror sannelig ikke jeg kommer til å legge inn en skrutrekker heller. Jeg kan jo bare reise tilbake til samme sted: 
En snill innehaver av en bensinstasjon og hans dødskjekke sønn gjorde det for meg. Jeg så på. Og siklet kanskje bittelitt. Og dro litt i en vilkårlig del for å late som jeg faktisk ville hjelpe til.
Det tok 55 minutter, 5 løse skruer, 1 sår på knoker samtlige manneknoker og en behørlig mengde f-ord. Og et halvveis demontert motorrom. Og 700 kr.. Hurra for nyere biler!
Men det ble lys, det ble lystig og det ble en Kleenex for å tørke siklehaka etterpå.




Trening.. Trening ja.. Hva var det igjen? Skulle spinne hjemme hos ei venninne i går, etter at jeg hadde raidet klesskapet hennes for å finne noe å ha på meg i festlige lag i helga.
Vi startet på sykkelen, og etter 15 minutter verket knærne mine (som de gjør når jeg prøver å sykle med motstand) og da orket jeg ikke tråkke på lenger. Syns egentlig spinning er dritkjedelig, skal jeg være ærlig. Men hadde ikke forsøket vært så halvhjertet så hadde det kanskje vært bedre.. My bad.
Heldigvis stod det masse flotte vekter og vektstang der, som jeg skulle bryne meg på. Stanga klarte jeg ikke løfte av stativet engang, så det var litt i overkant bryning.. Pingla May Linn! Fyyy, så svak jeg er.. Men da har jeg et mål: En vakker dag skal jeg klare å få stanga av og kanskje klare en eller to benkpress.. Haha.. Men jeg fikk tatt litt på armene på andre måter, og noen skikkelige dårlige serier med et par reps, uten mål og mening. Tulletrening fra min side, kan man si.. 350 kcal på 75 min! Bedre uttelling på apekatten! ☺

Men lattermusklene fikk kjørt seg big time!
Det er rasende festlig å løfte vekter mens man ser på noen som danser Zumba for første gang samtidig! Dypt konsentrert, med bevegelsene til en full apekatt. (Jeg veit, jeg ser akkurat lik ut selv!) Hårfestet mellom øynene i ren konsentrasjon, tunga på tørk, blikket låst og "kaste armer og føt hit og dit". (Sjekk ut denne hysterisk morsomme dama, jeg ler meg skakk:  For å se filmen, klikk her)

Fantastisk, jeg har aldri ledd så masse under en treningsøkt før!

Bildet er lånt fra google



I dag har jeg startet dagen med 15 minutters rumpe/lår-øvelser på matta med veslesmurfen som heiagjeng. Og det var visst det. Jaja, bedre lykke i morgen! Kanskje jeg klarer å få til litt trim på morgenkvisten, før vi reiser til FARRIS BAD på julebord!
O' lykke!


Dette skal bli en fantastisk helg! Nå skal jeg legge meg, og gjett hva?!
JEG SKAL SOVE TIL JEG VÅKNER I MORGEN! Helt av meg selv! Her er det ikke en hund engang, så ingen skal vekke meg i natt. Snorker gubben så dytter jeg'n bare ut av senga.

God natt! ☺

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar