lørdag 5. november 2011

Glede og frustrasjon i skjønn forening.

Lørdag og familie- og vennekos! Herlig ☺

Lysluggen har fått hull i ørene i dag, noe hun har pratet og spurt om lenge nå. Det var vondt med en gang, men etter en halvtime var alt glemt. Klaget ingenting da vi renset i kveld, for dette er hun så innstilt på. Og du kan tro hun er stolt! Hele jenta blomstrer og smiler fra øre til øre ☺

♥ Nydelige jenta mi ♥


Vi har også hatt noen koselige timer hos en familie vi setter stor pris på, og er så glad i. Unga lekte, og voksne skravlet. Herlig! Deilig hjemmelaget pizza fikk vi også. Og jeg spiste antagelig dobbelt så mye som jeg burde - men det var sååå godt... Men det er hverdagen som teller, ikke sant? Ikke unntakene.. ;)

Mine vakre stoltheter ser på film ☺



Foten er ikke så vond i dag, men jeg kjenner godt at den er der.. Dog verken hoven eller varm. Så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Hva kan/bør jeg gjøre og hva må jeg holde meg unna? Svømmehallen åpner ikke før om en uke heller. Nå ryker målet mitt til jul, for denne vekta står omtrent på stedet hvil. Aaahh, frustrerende!
Men jeg vet jeg må ta foten på alvor, ellers blir det bare vondere. Det begynte jo "bare" med en tå som jeg ignorerte altfor lenge. Men skal jeg være helt ærlig (og det skal man jo) så vil jeg heller ta smertestillende før og under trening i noen uker, enn å droppe treninga til foten blir bra. Bare til jeg har kommet ned i match-vekt. DA kan jeg ta det roligere og la foten hvile mer. Teit, sant? Men da er det kanskje for seint, jeg vet jo det... Vet det er dumt og tullete, men jeg er så gira og motivert for nedgang og trening nå. Og ikke bare "stillestående" styrke og vekter, men cardio og full fart. Jeg liker full fart.



Lå i natt og tenkte på mulighetene mine, for jeg er en verdensproblem-løser i mørket. ;) Svogeren min trener vekter med ei gammel skolevenninne (ikke venninna som er gammel altså, langt ifra!) og har spurt om jeg skal være med. Har takket nei foreløpig fordi jeg har hatt fullt opp på mitt treningssenter med morsomme saltimer. Men nå bør jeg kanskje vurdere å betale for en måned eller to der de driver, og være med på kun styrketrening. (Og svømming etterhvert). Da får ihvertfall foten hvile, samtidig som jeg får trent ordentlig styrke. Har jo begrenset med utstyr her hjemme, for ikke å snakke om at jeg syns det er gørrkjedelig å trene styrke alene. Og svoger'n er beintøff, så jeg vet det blir slitsomme og effektive timer.

Alternativet er null trening (ikke aktuelt!!), kun hjemmetrening (igjen, begrensede muligheter) eller å være med på saltimene som vanlig, men stå over hopp og sprett. Ser ikke for meg at step/styrke-timer er stas hvis jeg må stå over all bruk av step'en. Da må jeg surre rundt på egenhånd annenhver sang da, som om jeg skulle vært helt fjern! Mens hodet verker etter å være med på hopp og sprett og slit. (Hadde aldri trodd jeg skulle ønske å slite meg ut sånn, helt frivillig;))

WHAT TO DO!!
Møkkafot...

Men, jeg må være positiv - jeg har fortsatt treningslysten intakt, og det er jo det viktigste! Så trene skal jeg få til, på den ene eller andre måten.
Bare ikke i dag...☺


Fortsatt god helg, den er bare halvveis!!


"For når man er en Bjørn med Bare Liten Forstand, og man Tenker på Ting, så er det ofte at Tingen kjennes mye lurere ut når den er inni deg enn når den kommer ut og andre kan se på den."

5 kommentarer:

  1. Hva har legen sagt om foten din, May Linn?

    SvarSlett
  2. Jeg har foreløpig kun vært hos homeopat med den, som snakker om enten en betennelse eller tretthetsbrudd. Men holder en knapp på betennelsen, for det har jo ikke vært vondt ved vanlig hverdagsaktivitet - kun hard trening og belastning. Og nå som det i tillegg har flyttet seg videre, så er det vel større sjanse for betennelse?

    Skal tilbake til han på tirsdag. Så får jeg se om jeg bør vurdere en legetime.

    SvarSlett
  3. Så koslig at du følger bloggen min, takk for kommentar :)
    Klem Helene

    SvarSlett
  4. Snuppa:) Du kan trene gratis med vekter hos meg, og spinning er perfekt kardio til styrke<3 nuss fra din sin<3

    SvarSlett
  5. Ja, jeg kommer gjerne til deg for å trene! Det hadde vært perfekt. Kan gi spinning et forsøk, har jo aldri prøvd det ordentlig. Kanskje det går bedre enn vanlig sykling. Just let me know, I'll be there!☺

    SvarSlett